Σάββατο 9 Απριλίου 2022

ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΟΥ ‘’ΘΑΝΑΤΟΥ’’

 


Είναι μια αληθινή ιστορία που θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει σενάριο Χολιγουντιανής ταινίας επιστημονικής φαντασίας με απίστευτη πλοκή, όμως οι συνέπειές της στην πραγματικότητα είναι ολέθριες για το περιβάλλον και δη για τα θαλάσσια οικοσυστήματα αλλά και για τους κατοίκους των νησιών στο Ιόνιο Πέλαγος

Ο λόγος για τα χιλιάδες βαρέλια τοξικών και πυρηνικών αποβλήτων που βρίσκονται στον πυθμένα της θάλασσας, ως συνέπεια ναυαγίων που σημειώνονται υπό μυστηριώδεις συνθήκες τα τελευταία 30 τουλάχιστον χρόνια, με τις «ευλογίες» της «Ντράγκετα», της σικελικής Μαφίας και με τη συμμετοχή πολιτικών προσώπων από τη γειτονική Ιταλία.

 


Οι ιταλικές αρχές αποκάλυψαν την εξαφάνιση 40 ως 100 καραβιών, παλιών φορτηγών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων, κυρίως στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου.

Σύμφωνα με φυλακισμένα στελέχη της μαφίας που «έσπασαν» για να μειώσουν τις ποινές τους, στο Ιόνιο Πέλαγος, από τους Παξούς μέχρι και τις ακτές της  Μεσσηνίας υπάρχουν τουλάχιστον επτά ναυάγια πλοίων με τοξικά και ραδιενεργά απόβλητα.

Ανάμεσά τους, το μεγαλύτερο μυστήριο της ιταλικής ναυτικής ιστορίας, το «φάντασμα» του 110 μέτρων “Cunsky”, που μετέφερε τουλάχιστον 120 βαρέλια με τοξικά απόβλητα, βάρους περίπου 20 τόνων, στο τελευταίο του ταξίδι και, σύμφωνα με τους μαφιόζους, είναι βυθισμένο σε βάθος 500 μέτρων.




Αλλά και καράβια με ελληνικά ονόματα που έδωσαν οι μαφιόζοι, όπως το «Βόρειαι Σποράδαι», «Νίκος 1»,  «Υβόννη Α» και πολλά ακόμα.

Οι μαφιόζοι είπαν ότι έναντι αμοιβής περίπου 1-15 εκατ. ευρώ ανά πλοίο (ανάλογα το «εμπόρευμα», παρελάμβαναν τοξικά και ραδιενεργά απόβλητα από φαρμακοβιομηχανίες –ακόμα και πυρηνικά εργοστάσια!- της Βόρειας Ευρώπης (συχνά «δρομολόγια» έκαναν από Ολλανδία) και τα φόρτωναν σε δικά τους καράβια, τα οποία απέπλεαν νύχτα από λιμάνια της Ιταλίας φορτωμένα με τον θάνατο και βυθίζονταν, με τη χρήση εκρηκτικών, σε διάφορες περιοχές, στην Ελλάδα και την Ιταλία.

Η επιχείρηση αυτή ήταν πολύ επικερδής για όλους όσους εμπλέκονταν. Η μαφία, εκτός τις αμοιβές των βιομηχανιών, έπαιρνε και τις αποζημιώσεις των ασφαλιστικών για τα ναυάγια, στις περιπτώσεις που επρόκειτο για δηλωμένα πλοία (γιατί πολλά πλοία ήταν ανύπαρκτα στα χαρτιά). Ενώ οι βιομηχανίες, γλίτωναν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από την διαχείριση των αποβλήτων τους που «ξεφορτώνονταν».

Τα χρόνια πέρασαν, τα ναυάγια και τα φορτία του θανάτου δεν βρέθηκαν ποτέ.


Άρθρο του υπ. βουλευτή με την Ελλήνων Συνέλευσις Μπλιάτσιου Αντώνη.




BLOGSPOT   FACEBOOK ΚΑΛΥΨΩ  INSTAGRAM KALYPSW TWITTER KALYPSW

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου